man vill växa!

På senaste tiden så har jag hört många klaga på att dom behöver komma ifrån Gotland, vill flytta för att kunna växa mer som person och att det inte går att göra när man är kvar på ön.
Det är helt sant! Jag kände precis samma sak innan jag flyttade och jag tror att de är mest dom som är arbetslösa som känner så. Man vill göra något annat för att kunna lära känna sig själv och inte stå kvar på samma ställe å bara trampa. Mitt råd är att flyga iväg å växa lite! ;) Man kanske längtar hem efter tag men då har man iaf väst lite i personligheten, då är man en bit på vägen iaf. Men om man stannar så växer man hela tiden som jag gör! Många kanske tror att jag har blivit snobb eller en helt annan människa och det kanske jag har när det gäller vissa delar men jag känner ännu mig som den person som lämnade Gotland. Jag har bara blivit en bättre version utav Marielle. Jag är Marielle med mycket bättre självförtroende och erfarenhet!
Så våga ta steget även fast det känns läskigt i början! I värsta fall så finns ju alltid Gotland kvar;)

Det var allt för idag! See ya....

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0