wow

Fan vad skönt! För en gångs skull så har jag tid över till att bara slappa och göra det jag vill den här veckan.
De har verkligen varit fullt ös, de började med måndagen då jag jobbade, var på skolmöte och sen direkt efter skulle på middag med förskolan för vi skulle träffa de nya anställda och börja små planera lite. Både i tisdags och onsdags så har jag varit och handlat present till min lillebror, de va inte lätt ska jag säga er! Därför tog de två dagar och för att jag mest snurrade runt och gick vilse i farsta gallerian...

Idag så har jag blivit bjuden till Nobel middagen som är den tionde December! Men jag vet ännu inte om jag kommer att gåf ör att då är de en blind date på samma gång.
Jag ska förklara...
De började med att Åsa som jag kommer att jobba med sen på den nya avdelningen berättade att hon blivit bjuden av sin vän Harry som vunnit två platser dit eller va man ska säga. Åsa kan inte följa med för att hon och Moa som även jobbar på förskolan ska till Thailand då och när jag satt i fikarummet så frågade hon om jag var singel och visst är jag de tyvärr så då frågade hon mig om jag skulle kunna tänka mig att gå. Vem tackar nej till en Nobel middag? De är ju "once in a life time"! Först var jag givetvis lite velig eftersom de kommer ju bli en blind date och jag avskyr sådant  men sen tänkte jag så här, att jag skulle ju vilja lära känna lite nytt folk och de skulle ju verkligen vara en stor grej att vara med om så visst vill jag de fast jag är så jädrans nervös, jag måste ju chansa lite, då jag kan vara väldigt dålig på det. Men Harry måste ju vilja också, de måste ju stämma mellan oss också kom jag och Åsa överens om så hon tog ett kort på mig och skickade, sen fick hon min msn som han också kommer att få så att vi får prata och se om det kommer att funka. Nu är jag inte så hemskt hoppfull över det här för han var tydligen 28 och det är ju ändå han som bestämmer vem han vill ha med, vill han ha med någon han känner eller någon helt okänd 20 årig tjej från Gotland? Jag tycker ändå att det är ganska häftigt att ha blivit bjuden!

Jag kan ju även berätta att jag har suttit och pratat om hottingar med mina chefer, Moa som är i min ålder och även min manliga kollega John som är i 40 års åldern! De va väldigt kul men ganska bisarrt på samma gång, det är inte många som kan sitta å göra de kan jag tänka mig. Men vi hade jävligt kul.
Jag trodde väl aldrig det i början att jag skulle kunna göra något sådant med mina chefrar som ser så läskiga och allvarliga ut. Vissa utav dem iaf...

Nu är de slutskrivet för mig för den här gången!
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0